مقال يهمك

2012/03/26

شوفوا التعديات في المنزلة وصلت لفين ؟؟


التعديات في المنزلة وصلت لحد  لا تقدر معاه الحكومة ولا مجلس المدينة ولا مركز الشرطة علي فعل شيئ فهم يقوموا بازاله تعديات الناس البسطاء لكن اصحاب النفوذ فمثلا مثال بسيط جدا علي تعدي علي حرم طريق عام واضح وضوح الشمس لا هنقول في البحيرة بعيدا عن الاعين والسكن والمارة  لكن  علي الطريق العام فهذا المثال هو بناء عمارة ملك للداوودي رحمو علي املاك دولة وفين علي الطريق العام علي يمينك وانت ذاهب للمستشفي العام  يبهرك المنظر عمارة سكنيه مكونه من عدة طوابق وسبق ان هدمت الحكومة هذا المكان مرتين في حياه الداوودي ومرة امام عيني لكن كان ايامها يادوب  اعمدة وسقف لكن الان اصبحت عمارة علي شمالك وانت ذاهب الي المستشفي العام  !! يقدر حد يهدها ؟؟ ولما تيجي تسال مجلس المدينة ليه ساكتين علي كدا يقولك معندناشمعدات تهد عمارة يادوب نقدر نهد عشه ولو توفرت المعدات عايزين حمايه وكمان جزء من
قطعه الارض دي تابعه لوزارة النقل فلازم نخطرهم اصلهم نايمين باين كدا وعلي راي المثل اللي ليه ظهر يبني عماره ومتتهدلوش  طيب سيبوا الكلام دا للي مش لاقين سكن!!!

هناك 3 تعليقات:

  1. سعد احمد عمر26 مارس، 2012 3:52 م

    الامن راجعلهم قريب ان شاء الله

    ردحذف
  2. الصورة دي صورة ارشيفية لكن العمارة ماشاء الله اكثر من 3 ادوار ومقربه تتشطب هبقي اصورها وازلها لعل وعسي ان تحرك ساكنا

    ردحذف
  3. كل شىء ببلدنا اصبح للمحاسيب واصحاب النفوذ والبلطجه حتى حاميها بقى ليهم بس وضد من قال اه بصوت عالى من الظلم والافتراء عليه اصبحتى تدخلين المركز لكى تحتمى فيها تطلعين منه بمصيبه تصرخى وتقولى ياناس انا الا انتهكت يقولو مين الا قالك لالالا دا اوهام

    ردحذف

تعليقك يهمنا ويشرفنا

مدونتي صديقتي

أنا انثي لاأنحني كــي ألتقط ماسقط من عيني أبــــدا