مقال يهمك

2011/11/29

توفيق عكاشة ضد المتظاهرين في التحرير ويدعو لتأييد المشير

http://www.egylovers.com/news/wp-content/uploads/e4bc36_3_6_2011_1_35.jpg
دعا توفيق عكاشه بمظاهرة ومسيرة تبدأ من استاد المنصورة  تؤيد المشير طنطاوي ضد متظاهري التحرير
توفيق عكاشة صاحب قناه الفراعين(اللي باس ايد صفوت الشريف )بدعوي انه رئيسة  و قال بالحرف الواحد صفوت الشريف ده ابويا الروحى لانه افضاله على كتير و اتعلمت منه كتير
وكان نائباً عن دائرة نبروه في مجلس الشعب كأحد اعضاء الحزب الوطني المنحل 
دشن عدد محدود من شباب المنصورة مظاهرة بميان المحافظة للتنديد بحكم المجلس العسكرى وبقاء المشير طنطاوى حتى الآن رغم سقوط عشرات الشهداء بمحافظات مختلفة بمصر .
ردد المتظاهرون هتافات مثل "كلمة واحده وغيرها مفيش .. السياسة مش للجيش ، ارحل ارحل يامشير ، ارحل يعنى امشى .. يلا مبتفهمش ، اللى يفض الاعتصام .. يبقى كلب للنظام " .
ويذكر  أحد المتواجدين بالميدان عدم تأييدة للمظاهرات الموجودة بدعوى أنه قد حان الوقت لجمع القوى للانتخابات القادمة وذلك بعد انسحاب الإخوان والسلفيين من المظاهرات لتركيز جهودهم فى الانتخابات ، وعبّر أن السبب الوحيد لنزوله الميدان هو انتظار المسيرة القادمة من الاستاد والمؤيدة للمشير والتى قد دعا لها توفيق عكاشة صاحب قناه الفراعين(اللي باس ايد صفوت الشريف )بدعوي انه رئيسة.
و قال بالحرف الواحد صفوت الشريف هة ابويا الروحى لانه افضاله على كتير و اتعلمت منه كتير. وكان نائباً عن دائرة نبروه في مجلس الشعب كأحد اعضاء الحزب الوطني الديموقراطي
فيما يذكر سعيد حافظ تأييدة للمظاهرات ودعمها لتحقيق المطالب والأهداف المنشودة من الثورة وعلى رأسها التغيير الحقيقي ، منوها على عدم رضاه عن الانتخابات القادمة لضمها فلول النظام السابق ، ورغم ذلك سيشارك فيها حتى لا يتركها للفاسدين وأعرب عن نيته فى كتابة جملة "يسقط حكم العسكر " خلف ورقة الترشيح .

هناك 5 تعليقات:

  1. يعنى باختصار مناااااااااااااااافق و وصولى جدااااااا جدااااااااااااا من الاخر شخصية زباله
    و ربن يكفينا شر النفاق

    ردحذف
  2. الراجل دا اللي اسمه توفيق عكاشة أسلوبه مش اعلامي وبيخبط في كلامه ، ويا ريت يتعلم في الأول أسلوب الحوار ، أو أنه يكتفي بكونه صاحب القناة، ويترك الاعلاميين المختصصين يقدمون البرامج، ولا يتدخل هو في التقديم أو الإعداد ؛ لأن كلامه غير منمق وساعات كتير بيقول كلام وجمل مش منسجمة وبتتخانق مع بعضها يا ريت يحترم نفسه ولا يقدم برامج الآن قبل ما يتدرب ويتعلم كويس في الأول، وكونه يتعلم دا مش عيب ومفيش حد كبير على التعليم أحسن ما يطلع كدا يهبل على الشاشة. وشكرا

    ردحذف
  3. سعادته ده فلاح بجره (بالجيم مش بقرة) ومستحيل يكون واخد دكتوراه ولا حتى في البطاطا...
    وممكن تتفرج عليه من باب التسليه أو الترفيه لأنه فعلا كوميدي وبيضحك..
    أنا أشك أن عنده بله مغولي (حالة داون) اللي خدناها في الأحياء زماااان..

    ردحذف
  4. محمد الحلواني29 نوفمبر 2011 في 6:49 ص

    توفيق عكاشة شخص منافق انتهازى وصولى بلا مبادىء لدرجة تخلى الواحد يجسله ضغط و سكر وكل الامراض المزمنة

    ردحذف
  5. انه شخصية اقل ما يقال عنها انها برازية
    فهو يمتلك الكثير من مقوماتها و منها:
    - قلة الادب
    - الاباحة
    = النفاق
    - الهطل
    فاحسن حاجة نعملها انن نلغى قناته من على ريسيفرتنا كلها و ننساه و نحطه فى مزبلة التاريخ كامثاله حسنى و ابنائه و عز و صفوت القواد و سرور اللى متجوز على مراته فى السر ولما سأله حسنى و قاله اتجوزتها ليه قاله اصل عليها ترجمة عااااال ( اصلها كانت مترجمة و حبها الطشت سرور )

    ردحذف

تعليقك يهمنا ويشرفنا

مدونتي صديقتي

أنا انثي لاأنحني كــي ألتقط ماسقط من عيني أبــــدا